PISA

„Versmės“ gimnazijos 31 mokinys balandžio 17d. dalyvavo tarptautiniame  tyrime OECD PISA.

Kas yra tyrimas PISA? Tai Tarptautinis  tyrimas, kurį remia  Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos  (OECD. Tyrimas PISA yra vykdomas kas trejus metus (2000, 2003, 2006, 2009, 2012,2015 metais),šiais metais jame dalyvauja daugiau nei 70 šalių.  Lietuva į OECD PISA tyrimą įsijungė 2004 m. Tyrimo dalyviai maždaug 15 metų mokiniai.

 Pasibaigus tyrimui, pakalbinome keletą  mokinių, kurie atliko užduotis. Įdomu tai, kad jų nuomonės skyrėsi. Vieni sake, jog užduotys buvo per sunkios, kiti teigė, kad buvo visokių užduočių. Vienas galėjai atlikti be jokio vargo, kitos reikalavo gerokai pasukti galvą. Visi kalbinti dalyviai džiaugėsi, jog laiko užteko. Sunkiausios pasirodė gamtos mokslų užduotis. Kaip supratome, klausimai apie problemų sprendimą bendradarbiaujant kai kam kėlė juoką. Tikime, kad mūsų gimnazistai sugebėjo  teisingai atlikti užduotis.

 Kiekvieno tyrimo ciklo metu vienos ugdymo srities mokinių pasiekimai tyrinėjami išsamiau, o kitų dviejų – stebimos tik bendros pasiekimų tendencijos.  Išskirtinis PISA tyrimo bruožas - šis tyrimas akcentuoja ne mokinių gebėjimą atkurti žinias, o gebėjimą tomis žiniomis pasinaudoti.  2015 m. tiriamos sritys-  skaitymo gebėjimai, matematinis ir gamtamokslinis raštingumas, problemų sprendimo bendradarbiaujant įgūdžiai.

Skaitymo užduotys reikalauja pademonstruoti įvairius skaitymo gebėjimus nuo aiškiai pateiktos informacijos suradimo iki plataus teksto supratimo, interpretavimo ir jo turinio bei teksto savybių apmąstymo. Naudojami ne tik įprastiniai prozos tekstai, bet ir įvairaus tipo dokumentiniai tekstai: sąrašai, lentelės, grafikai, diagramos.

Matematikos užduotys reikalauja pademonstruoti įvairius skirtingo lygio matematikos gebėjimus nuo standartinių matematinių procedūrų atlikimo iki matematinio mąstymo ir įžvalgų. Joms atlikti taip pat reikia įvairių matematinio turinio sričių (kaita ir augimas, erdvė ir forma, kiekybinis mąstymas, atsitiktinumas ir kt.) žinių ir gebėjimų jas pritaikyti.

Gamtos mokslų užduotys apima pagrindinių gamtamokslinių sąvokų vartojimą, moksleiviai taip pat turi gebėti atpažinti mokslinius klausimus, pasinaudoti įrodymais, priimti mokslines išvadas ir pateikti šias išvadas.

Atlikti šį mokinių pasiekimų vertinimo tyrimą yra svarbu, kadangi tyrimo rezultatus galima panaudoti siekiant šių tikslų:

  • sužinoti, kiek Lietuvos mokiniai yra pasirengę mokytis baigę pagrindinę mokyklą;
  • padėti mokykloms, švietimo organizacijoms ir valdžios įstaigoms nustatyti sritis, kurias reikia tobulinti;
  •  palyginti skirtingų mokinių mokymo(si) rezultatus ir mokymo(si) aplinką.

Visi tyrimo metu surinkti duomenys yra griežtai konfidencialūs. Nė vienoje tyrimo ataskaitoje nebus minimas joks konkretus asmuo ar mokykla.

,,Versmės„Versmės“ gimnazijos 31 mokinys balandžio 17d. dalyvavo tarptautiniame  tyrime OECD PISA.

Kas yra tyrimas PISA? Tai Tarptautinis  tyrimas, kurį remia  Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos  (OECD. Tyrimas PISA yra vykdomas kas trejus metus (2000, 2003, 2006, 2009, 2012,2015 metais),šiais metais jame dalyvauja daugiau nei 70 šalių.  Lietuva į OECD PISA tyrimą įsijungė 2004 m. Tyrimo dalyviai maždaug 15 metų mokiniai.

 Pasibaigus tyrimui, pakalbinome keletą  mokinių, kurie atliko užduotis. Įdomu tai, kad jų nuomonės skyrėsi. Vieni sake, jog užduotys buvo per sunkios, kiti teigė, kad buvo visokių užduočių. Vienas galėjai atlikti be jokio vargo, kitos reikalavo gerokai pasukti galvą. Visi kalbinti dalyviai džiaugėsi, jog laiko užteko. Sunkiausios pasirodė gamtos mokslų užduotis. Kaip supratome, klausimai apie problemų sprendimą bendradarbiaujant kai kam kėlė juoką. Tikime, kad mūsų gimnazistai sugebėjo  teisingai atlikti užduotis.

 Kiekvieno tyrimo ciklo metu vienos ugdymo srities mokinių pasiekimai tyrinėjami išsamiau, o kitų dviejų – stebimos tik bendros pasiekimų tendencijos.  Išskirtinis PISA tyrimo bruožas - šis tyrimas akcentuoja ne mokinių gebėjimą atkurti žinias, o gebėjimą tomis žiniomis pasinaudoti.  2015 m. tiriamos sritys-  skaitymo gebėjimai, matematinis ir gamtamokslinis raštingumas, problemų sprendimo bendradarbiaujant įgūdžiai.

Skaitymo užduotys reikalauja pademonstruoti įvairius skaitymo gebėjimus nuo aiškiai pateiktos informacijos suradimo iki plataus teksto supratimo, interpretavimo ir jo turinio bei teksto savybių apmąstymo. Naudojami ne tik įprastiniai prozos tekstai, bet ir įvairaus tipo dokumentiniai tekstai: sąrašai, lentelės, grafikai, diagramos.

Matematikos užduotys reikalauja pademonstruoti įvairius skirtingo lygio matematikos gebėjimus nuo standartinių matematinių procedūrų atlikimo iki matematinio mąstymo ir įžvalgų. Joms atlikti taip pat reikia įvairių matematinio turinio sričių (kaita ir augimas, erdvė ir forma, kiekybinis mąstymas, atsitiktinumas ir kt.) žinių ir gebėjimų jas pritaikyti.

Gamtos mokslų užduotys apima pagrindinių gamtamokslinių sąvokų vartojimą, moksleiviai taip pat turi gebėti atpažinti mokslinius klausimus, pasinaudoti įrodymais, priimti mokslines išvadas ir pateikti šias išvadas.

Atlikti šį mokinių pasiekimų vertinimo tyrimą yra svarbu, kadangi tyrimo rezultatus galima panaudoti siekiant šių tikslų:

  • sužinoti, kiek Lietuvos mokiniai yra pasirengę mokytis baigę pagrindinę mokyklą;
  • padėti mokykloms, švietimo organizacijoms ir valdžios įstaigoms nustatyti sritis, kurias reikia tobulinti;
  •  palyginti skirtingų mokinių mokymo(si) rezultatus ir mokymo(si) aplinką.

Visi tyrimo metu surinkti duomenys yra griežtai konfidencialūs. Nė vienoje tyrimo ataskaitoje nebus minimas joks konkretus asmuo ar mokykla.

,,Versmės“ gimnazijos jaunieji žurnalistai, mokytoja A. Sidaravičienė,

                    nuotrauka J. Levickienės“ gimnazijos jaunieji žurnalistai, mokytoja A. Sidaravičienė,

                    nuotrauka J. Levickienės

TAMO lamalogo logo01 logo wbg emokykla logo 2 LITNET LT soninis MOKYKLOMS eduroam  LOGO Valančiaus vaikai Nuotolinio mokymo sistema logoImagine200 kepure STT  teise