Lietuvos vaikų psichikos sveikatos rodikliai yra vieni iš blogiausių tarp ES šalyse. Iš kitų šalių Lietuva išsiskiria prastais vaikų gerovės rodikliais, labai paplitusiu agresyviu ir savidestruktyviu elgesiu, alkoholio ir kitų psichoaktyvių medžiagų dideliu vartojimu.Pagal bendrąjį vaikų gerovės vertinimą, atliktą remiantis objektyviais kriterijais (vaikų materialinė gerovė, sveikata ir saugumas, švietimas, vaikų elgesys ir rizikos veiksniai, gyvenimo sąlygos), Lietuva yra 27 vietoje iš 29 valstybių.

Esant tokiems vaikų psichikos sveikatos rodikliams Lietuvoje, svarbi tikslinga veikla, nukreipta į ankstyvąją psichinių ligų prevenciją. 2015 metais „Versmės“ gimnazijoje buvo vykdomas projektas „Aš galiu“, skirtas ankstyvajai psichinių ligų prevencijai. Projektą vykdė gimnazijos visuomenės sveikatos specialistė Inga Michailova, psichologė Rūta Baleišienė ir socialinė pedagogė Aušra Dimšaitė. Jo metu vyko veiklos, kurios mokiniams suteikė galimybę geriau pažinti save, sužinoti daugiau apie emocijas ir jų raišką, bei šias žinias integruoti ir panaudoti problemų įveikimui, vidinės pusiausvyros kūrimui, ugdyti bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius.  

Projekto organizatorių buvo numatyta atlikti 1- klasių mokinių Emocijų ir elgesio problemų paplitimo tyrimą, pravesti integruotas lietuvių kalbos ir psichologijos šiuolaikinių menų ir psichologijos  pamokas, praturtinti mokyklos biblioteką literatūra,  parengti stendų ir lankstinukų aktualiomis psichikos sveikatos palaikymo temomis.

1- klasių gimnazijos mokinių Emocijų ir elgesio problemų paplitimo tyrimas atliktas 2015 metų gegužės mėnesį. Tyrime dalyvavo 114 mokinių. Jų amžius 15 - 16 metų. Mokiniai savo būseną vertino patys.  Išanalizavus gautus rezultatus paaiškėjo, kad apibendrinta mokinių psichologinė savijauta yra pakankamai gera. Tačiau vertinant atskirų skalių rezultatus, nustatyta, kad 20% mokinių patiria hiperaktyvumo sunkumų, 14% - problemų su bendraamžiais, 13% susiduria su emocijų, elgesio ir socialaus elgesio sunkumais. 15% mokinių patiria problemų keliose srityse ir  todėl turi aukštenį bendrą sunkumų lygį. Žymiai dažniau su emociniais sunkumais susiduria mergaitės. Jos dažniau patiria hiperaktyvumo ir elgesio problemas. Tyrimas buvo pristatytas gimnazijos bendruomenei.

2015 metų rudenį projekto veiklos buvo tęsiamos. Gimnazinių antrų klasių mokiniams buvo pravestos integruotos psichologijos ir lietuvių k. pamokos, kurių metu gimnazistai su savo lietuvių k. mokytojomis L.Stadolnikiene, R.Černiauskiene, A. Liutkevičiene, E.Kasperavičiene ir A.Sidaravičiene bei psichologe R.Baleišiene nagrinėjo I.Šeiniaus romanas „Kuprelis“ herojaus jausminius išgyvenimus. Mokiniai praturtino emocijų pavadinimų žodyną, sužinojo apie emocijų raiškos dėsningumus ir būdus bei išbandė vieną jų, piešimą. Jie skirtingose lapo pusėse vaizdavo du jausmus, kuriuos vėliau galėjo palyginti ir įvertinti ar tikrai pavyko išreikšti jausmus.

 Per integruotų dailės ir psichologijos pamokas metu 1, 2, 3 ir 4 klasių gimnazistai taip pat turėjo galimybę susipažinti su emocijų ir jausmų pasauliu ir išreikšti juos įvairiomis piešimo priemonėmis. Pamokas padėjo organizuoti šiuolaikiniu menų mokytojos R.Marcinkevičienė ir M. Kuzmenkovienė. Nuostabūs mokinių darbai eksponuojami parodoje „Jausmų vėjas“, kurią galima pamatyti gimnazijos 4-ame aukšte, šalia skaityklos.

Be minėtų veiklų, gimnazijoje buvo sukurta mokinių dailės terapijos grupė. Jos metu buvo gvildenamos savęs pažinimo temos pasitelkus dailės terapijos priemones. Įvyko 10 užsiėmimų. Piešdami dalyviai galėjo išreikšti savo neįsisąmonintus jausmus, o aptariant piešinius juos suvokti.

Vykdant projektą parengti informaciniai stendai ir lankstinukai psichikos sveikatos palaikymo temomis: „Kai užklumpa nerimas“, „6 pozityvaus mąstymo principai“, „Psichologinis konsultavimas – kas tai?“ ir kt.

Iš projekto lėšų mokyklos biblioteka papildyta knygomis, kuriose gvildenami psichikos sveikatos klausimai: „“6 svarbiausi sprendimai, kuriuos tau teks priimti“, „7 efektyvių paauglių įpročiai“, „Įveikite menką savigarbą“ ir kt. Taip pat užsakytas žurnalas „Psichologija Tau“.

TAMO lamalogo logo01 logo wbg emokykla logo 2 LITNET LT soninis MOKYKLOMS eduroam  LOGO Valančiaus vaikai Nuotolinio mokymo sistema logoImagine200 kepure STT  teise