Kategorija: Technologijos

Šiais mokslo metais neformalaus švietimo būrelių „Jaunasis tyrėjas“ bei trečius metus gyvuojančios „Robotikos laboratorijos“ mokiniai besidomintys technine kūryba atliko keletą projektinių darbų. Pirmokės Lilė Kamštaitytė bei Rugilė Suslavičiūtė, nusprendė „paieškoti fizikos“ žaisluose. Vyresni mokiniai  dalyvavo VGTU platformoje „Ateities inžinerija“ ir, vadovaujami mokytojų, V. Minkevičienės, A. Jančiauskienės ir H.Vaišvilos, vykdė „Žaliosios energetikos“ , „Išmanaus šiltnamio“, „Roboto prototipo kūrimo“, drono konstravimo projektus.

Rugilė rašo: „Projektą „Fizika žaisluose“ daryti buvo smagu. Sunkiausia buvo išsirinkti temą. Kadangi daug informacijos buvo anglų kalba, iššūkiu tapo teisingas vertimas iš anglų kalbos į lietuvių. Juk fizikiniai terminai man  - naujiena. Darydama projektą ir rinkdama jam medžiagą, pastebėjau, kiek daug fizikos dėsnių pritaikyta mūsų naudojamuose žaisluose:  balansuojantis paukštis (masės centras yra snape, todėl jis levituoja ore), Hobermano sfera (žaislo sąnariai lankstosi ir tai paaiškinama jėgos momentais),  „Slinky“ žaislas gali nulipti ir laiptais dėl gravitacijos, sukutis arba „Vilkelis“ veikia kaip giroskopas.“

Antrokai Julius Dalibagas, Dominykas Monkevič bei Domantas Sereika  sumanė saulės energiją panaudoti mobilaus telefono įkrovikliui, o Bartas Bogdevič, Kristupas Želnia ir Džiugas Janušaitis projektavo ir konstravo vėjo jėgainę, Artūras Česonis ir  Mantas Morkūnas konstravo skraidantį robotą-droną.

 Trečiokai Matas Urbonavičius, Simonas Jarukaitis, Elzė Baranauskaitė bei pirmokai Arminas Kopūstas ir Enrikas Grinevičius, darbavosi prie išmanaus šiltnamio kūrimo, Pijus Norušis ir Justinas Ladanauskas kūrė ir konstravo robotizuotą  stalo žaidimą „Išmanus oro ritulys”.

Spalio mėnesį „Ateities inžinerijos“ komanda dalyvavo kūrybinėse dirbtuvėse, kurias organizavo VGTU dėstytojai mūsų gimnazijoje, o vasario mėnesį - vykome į Vilnių, VGTU laboratorijas, kur mokinai mokėsi maketuoti šiltnamį „Solidworks“ programa.

Karantinas pakoregavo projektų įgyvendinimo tvarką. Ne visus darbus pavyko užbaigti, bet mokiniai susipažino su virtualia Moodle aplinka, ir šiuo nelengvu periodu joje talpino visą teorinę projektų dalį.

 Ko nespėjome šiais mokslo metais, pabaigsime rudenį, o tuo, ką pavyko padaryti, dalinamės su jumis.