Šių metų sausio 17-23 dienomis Suomijoje, Alajärvi mieste, įvyko tarptautinio Erasmus+ projekto I. M. A. G. I. N. E dalyvių darbo sesija. Joje dalyvavo septynių Europos šalių (Prancūzijos, Portugalijos, Italijos, Ispanijos, Kroatijos, Suomijos ir Lietuvos) 10 mokyklų bei Europos Kultūros centro direktoriai, projekto koordinatoriai ir informacinių technologijų mokytojai. Iš viso apie 50 dalyvių. Elektrėnų ,,Versmės” gimnazijai atstovavo projekto koordinatorė Rita Grigonienė, nariai Anelė Valentinavičienė ir Arūnas Pliskauskas.
Projekto svečius Alajärvi gimnazijoje pasveikino mokyklos direktorius Heimo Kemppainen, I.M.A.G.I.N.E koordinatorius Suomijoje Pekka Kylkilahti, projekto koordinatorius Frederic Samuel. Darbo sesijos atidarymą vainikavo nuostabus mokinių koncertas.
Nors Suomijoje už lango spaudė -30 laipsnių šaltis, darbas mokykloje virte virė. Buvo dirbama dviem grupėmis. Vienoje mokyklų direktoriai pristatė savo šalies mokyklas ir švietimo sistemas, kitoje dirbo informacinių technologijų mokytojai ir kiti nariai.
Direktorių darbo sesiją pradėjo Suomijos Alajärvi gimnazijos direktorius Heimo Kemppainen. Jis supažindino visus su programa, atsakė į svečių klausimus. Kiekvienos šalies direktorius pristatė savo mokymo įstaigą, švietimo sistemą. Ypač didelio dėmesio sulaukė diskusija apie mokinių pamokų lankomumą, keliai ir būdai , kaip sudominti mokinius mokykloje dėstomais dalykais, kelti jų mokymosi motyvaciją. Po Elektrėnų ,,Versmės” gimnazijos pristatymo daug klausimų sulaukė projekto koordinatorė Rita Grigonienė. Juk Lietuva bando perimti Suomijos švietimo sistemos modelį. Tad visus domino sėkmės bei sunkumai.
Direktorių darbo grupė turėjo galimybę aplankyti Alajärvi pradinę mokyklą. Mandagūs mokiniai, stipri mokyklos materialinė bazė, naujausių technologijų naudojimas pamokose džiugino projekto dalyvius. Beje, mokiniai šioje mokykloje vaikšto apsimovę tik kojines . Pertraukas praleidžia lauke, nors ten spaudžia stiprus šaltukas. Jie turi galimybę pačiuožinėti pačiūžomis arba pasivažinėti rogėmis.
Informacinių technologijų mokytojai , vadovaujami Etienne Carnovali iš Prancūzijos, susipažino su aplikacijų kūrimo aplinka.Jie bandė patys jas kurti, tobulinti, pritaikyti savo šaliai. Mokytojai ir direktoriai, lydimi vietinių mokinių, turėjo galimybę išbandyti naujai sukurtą aplikaciją Alajärvi mieste.
Lietuvos, Prancūzijos ir Ispanijos mokyklų direktoriai, atstovai apžiūri mokyklą
Po įtempto darbo projekto dalyviai išbandė žiemos sporto malonumus, surengė nacionalinių patiekalų vakarą, kurio metu skanavo įdomiausių patiekalų. Svečiai turėjo galimybę apsilankyti Alajärvi gimnazijos mokytojų Anneli ir Jyrki Paavolų namuose, kuriuose yra muzikos studija, biliardo kambarys, kino salė. Svetingi šeimininkai pavaišino savo firminiais patiekalais. Kiekviena šalis pristatė savo krašto dainas, mokė vieni kitus dainų žodžių.
Direktorių ir mokytojų vizitą Suomijoje vainikavo turininga ekskursija po gimnaziją bei įspūdingo grožio mokinių ir mokytojų koncertas.
Ir netiesa, kad Suomijoje buvo šalta…, ten buvo gera , šilta ir jauku. Mokytojai grįžo įgiję tarptautinės patirties, naujų žinių bei noro jas taikyti savoje gimnazijoje.
Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai pagal Erasmus+ KA2 Programą. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos pateikimą ir naudojimą.
Projekto koordinatorė
Rita Grigonienė