Sinchroninės pamokos DIALLS platformoje

Antrame DIALLS projekto etape versmiečiai dalyvavo virtualiose diskusijose su bendraamžiais iš Vilniaus Švento Kristoforo gimnazijos. Vyko taip vadinamos sinchroninės pamokos (kai ta pati pamoka vienu metu vyksta dviejose Lietuvos partnerių klasėse).

Virtualioms diskusijoms buvo naudojama internetinė DIALLS platforma. Ši platforma buvo sukurta:

  • skatinti atviras, bežodinių tekstų ir filmukų medžiaga paremtas mažų grupių diskusijas;
  • mokyti mokinius diskutuoti ir argumentuoti;
  • dalintis artefaktais, juos komentuoti;
  • mokyti mokytojus planuoti ir moderuoti diskusijas.

Sinchroninės pamokos vyko kompiuterių klasėje. Mokytojai iš anksto įkeldavo pamokų medžiagą ir suskirstydavo mokinius grupelėmis.  Kiekvienai DIALLS pamokai grupelės gaudavo prisijungimo prie DIALLS platformos kodą. Pamokos pradžioje abiejų klasių mokiniai

žiūrėdavo filmuką, paskui vykdavo trumpa klasės diskusija, po kurios sekdavo grupių diskusijos ir diskusijos apibendrinimų įkėlimas į internetinę platformą. Partneriai ne tik keitėsi nuomonėmis, bet ir įkėlė kūrybinius darbelius bei juos komentuodavo. Mokinių sukurtais tekstiniais kūrybiniais darbais (t.y. aprašytais kūrybiniais darbais) mes planuojame pasinaudoti ir ateityje, kaip stimulu klasės diskusijai. Kūrybiniai darbai sekančiais metais mokslininkų bus vertinami pagal tai, kaip jie atspindės Europos kultūrinį palikimą, arba pagal tai, kaip juose bus akcentuojamos teigiamos tolerancijos, įsitraukimo ar empatijos kultūrinio raštingumo diskutuojamų kultūrinių tekstų eigoje. Vertybės. Mokinių kūrybiniai darbai eksponuojami dviejose platformose -DIALLS internetinėje platformoje, kurioje mokytojai ir mokiniai bendravo sinchroninių pamokų metu ir DIALLS projekto tinklapio  virtualioje galerijoje adresu (https://dialls2020.eu/). Pirmoje platformoje eksponuojami kūrybiniai darbai leis analizuoti jų turinį, o antroje-perteiks kaip jauni žmonės suvokia gyvenimą kartu ir supranta vienas kitą. Kūrybiniai darbai (artefaktai), kuriuos mokiniai sukūrė diskusijų apie kultūrą pasekoje yra  neįkainojami projekto tyrimams, nes jie padeda atskleisti, kaip jauni žmonės šiuo metu suvokia savo kultūrinę tapatybę  daugiakultūrėje Europoje.

Sinchronines pamokas vesti buvo sunkiau, nei pirmąsias penkias, nes reikėjo derintis prie partnerių klasės ir visas veiklas vykdyti sinchroniškai. Tai pareikalavo kruopštaus išankstinio pasiruošimo. Pirmoji pamoka- filmukas “Milžinė” pasakojo apie į salą atvykusią mil-iniško dydžio mergaitę, kuri išgąsdina mažus salos piliečius. Nors ji bando parodyti savo geranoriškumą, padėdama piliečiams, jie vistiek jos bijo. Tolimoje salos pusėje miegantis vulkanas išsiveržia, bet mergaitė milžinė negali jo sustabdyti netgi padedama mamos milžinės, daug didesnės už ją. Šis trumpas, ekscentriškas filmas skatino mokinius analizuoti šiuolaikinio gyvenimo klausimus, kalbėti apie toleranciją.

 

Antrojoje pamokoje mokiniai žiūrėjo šmaikštų britų karališkojo meno koledžo studentų sukurtą darbą “Pakaks”. Niūraus miesto gyventojams pagaliau įgriso jų gyvenimo kasdieniškos įtampos. Etiketas yra pažeistas, taisyklių nesilaikoma, nes piliečiai pratrūksta reaguodami į kasdienio gyvenimo skausmą. “Pakaks” puikiai tiko grupių diskusijoms apie  pilietiškumą, pavyzdžiui, analizuojant nerašytines taisykles, kurių laikymasis sąlygoja darnų visuomenės funkcionavimą. Mokiniams labai patiko kurti šios pamokos artefaktą – situacijas, kas atsitinka, kai žmonės nesugeba susivaldyti. Štai keletas kūrybinių darbų.

d11 Pozuodami nuotraukai norėjome perteikti nevaldomų emocijų protrūkio sukeltą chaosą aplinkiniams. Žmogus su pakelta kėde virš nieko nenutuokiančių žmonių galvų kelia pavojų ir yra nestabilus, nesilaikantis nerašytų socialinių taisyklių.
d12 
Nuotraukoje vaizdavome, kaip susinervinęs žmogus nesusivaldęs trenkia kitam per galvą su klaviatūra. Žmogus išsigandęs ir visi kiti aplinkiniai, kurie sėdi šalia, irgi yra išsigandę. Šia nuotrauka norėjome pavaizduoti, kaip žmogus gali tiesiog išeiti iš proto.
d13Nuotraukoje norėjome pavaizduoti agresiją tarp dviejų merginų, kurios susipyko dėl mokslo. Nuotraukoje išreiškėme pyktį, agresiją, išgąstį.

d14Nuotraukoje norėjome pavaizduoti, kaip vieno žmogaus nesusitvardymas gali trukdyti aplinkiniams. Vaikai mokėsi klasėje, kol vienam mokiniui nutrūko kantrybė ir pradėjo visus lapus mėtyti, lipti ant suolo. Vaikai buvo išsigandę savo bendraklasio elgesio.

Trečioji pamoka filmukas “Babuinas mėnulyje” –tai nuoširdus vaizdinis pasakojimas perpintas sudėtingomis temomis: mėnulyje atsidūręs babuinas (beždžionė) liūdnai groja trimitu,  iš toli žiūrėdamas į žemę. Šio filmo tematika provokavo pokalbius ivairiomis temomis: babuino perkėlimas skatino diskutuoti apie miškų naikinimą; veiksmo vieta-kosminė erdvė suteikė visuotinumo jausmą, analizuojant namų, benamystės ir nostalgijos temas. Mokiniai daug diskutavo apie namus, bandė su partneriais rasti bendrą namų apibrėžimą . “Namai - tai vieta, kur jaučiamės saugūs, galime būti savimi, turime savo tradicijas, namų taisykles, jaučiamės reikalingi ir mūsų kažkas laukia, turime vietą, kur galime be baimės grįžti. Ten sukaupti atsiminimai, mūsų daiktai, laukia brangūs žmonės”. Šita pamoka skyrėsi nuo dviejų ansktesnių, nes buvo įrašinėjama, fiksuojami visų grupių mokinių pasisakymai. Pasibaigus pamokai, mokiniai kūrė artefaktus, rašė komentarus. Porą iš jų norėtume parodyti.

 Visur gerai, bet namie geriausia.

d15

Mes pavaizdavome pilną šeimą: tėtis,  mama, su vaikučiai ir šuniukas. Šiuo darbu norėjome parodyti, kad šeima ir yra namai. Būdamas šeimoje gali jaustis saugus, laisvas. Šeima suteikia šilumos, pasitikėjimo savimi. Juose visada tave išklausys, supras, priims tokį, koks esi, padės, mylės. Kiekvienas nori turėti šeimą. Neturėdamas šeimos  tu tarsi neturi namų, neturi kur sugrįžti, niekas tavęs nelaukia. Tu esi tarsi niekieno, niekam nepriklausai. O žmogui  svarbu kažkam priklausyti, jis nori būti laukiamas, mylimas. Šuniukas irgi tampa šeimos nariu ir džiaugiasi, kai visi savi grįžta namo. Jis irgi šeimos narys. Netgi daiktai namuose yra labai svarbūs, mieli, pasiilgstame žaislų, nors ir užaugę esame. Todėl lietuvių liaudies patarlė sako: visur gerai, bet namie geriausia.

Šeima yra brangiausias dvasinis turtas

d16

Mes pavaizdavome sparnuotą spyną su mažais raktais. Spyna simbolizuoja saugumą, šeimos, namų privatumą. Šeima yra tarsi kumštis, tarsi vienos rankos pirštai, niekas negali jų atskirti. Auksinė spalva reiškia, kad šeima yra brangiausias dvasinis turtas. Kraujo ryšys labai stiprus, brolis, sesuo, tėvai patys artimiausi, niekas jų nepakeis.  Sparnai simbolizuoja laisvę, stiprybę. Iš namų mes išeiname stiprūs, nes mylintys žmonės mus įkvepia, linki mums sėkmės. Nors ir priklausome šeimai, mes jaučiamės laisvi kurti savo gyvenimą, rinktis kokią norim profesiją, darbą, patys galėsime kurti savo šeimą. Nedidelio dydžio prikabinti raktai simbolizuoja, kad tik šeimos nariai, tų namų dvasia, gali atrakinti spyną ir gyventi privačiame, saugiame gyvenime.  Nepriklausantys tiems namams žmonės negalės atrakinti spynos. Tai tarsi ženklas, kad šeima turi paslapčių, kurių niekas kitas negali žinoti.

        DIALLS  pamokų  mokiniai labai laukia, nes jiems patinka diskutuoti, dirbti komandoje, įgauti naujų  patirčių. Štai jų atsiliepimai:

Tokios pamokos įdomios, nes jos kitokios, skiriasi  nuo įprastinių, todėl manau, jog visi būna suinteresuoti jose dalyvauti. Taip pat jos skatina komandinį bendradarbiavimą.

Lilė Kamštaitytė

Pamoka buvo labai įtraukianti. Norėjosi diskutuoti su kitais mokiniais, klausyti jų nuomonės. Diskutuoti apie filmukuose perteiktas temas buvo įdomu, aktualu ir naudinga. Filmukai puikiai perteikė veikėjų, kurie patyrė netoleranciją, jaučiamas emocijas bei pasaulio, kuriame nesilaikoma nerašytų socialinių taisyklių, chaosą ir pavojų.

Rugilė Suslavičiūtė

Pamokos buvo smagios, sukėlė įvairių emocijų. Jose rodyti filmukai privertė susimąstyti.

Fausta Juškevičiūtė

Pamokos  labai patiko, buvo labai smagios ir įdomios, patiko idėja. Patiko dirbti su kitos mokyklos mokiniais. 

Motiejus Meilūnas 

Šios pamokos buvo labai įdomios ir išsiskyrė iš visų kitų kurios buvo. Patiko kūrybinė užduotis, buvo ir linksma, ir naudinga. Šios pamokos mokina dėstyti taisyklingai ir iš eilės mintis bei greito komandinio darbo. 

Rokas Sodaitis

Ši pamoka man patiko, nes bendrai dirbome grupėse, tarėmės, diskutavome. Supratau, kokie svarbūs yra namai, ką jie mums teikia. Sužinojau ir kitų požiūrį į namus, šeimą. Tad pamoka tikrai vertinga ir įdomi.  

Paulina M.

Pamoka patiko. Davė naujos patirties. Atvėrė kitokį mąstymą. Tema buvo įdomi, patiko diskutuoti. Patiko kūrybiniai darbai. Dviem žodžiais – patiko viskas. 

Motiejus M.,  Fausta J.

Pamoka patiko, nes daug bendravom, įdomus filmukas buvo, supratom, kas yra namai. Patiko lipdyti iš plastilino šeimą.  

Mantas V., Lukas G.

Pamoka leido suprasti, kad namai be laisvės, be draugų, be jausmų – ne namai. Labai smagu dirbti kartu, išgirsti kitų nuomonę, padiskutuoti. 

Paulius S. , Rokas K.

Parengė Daina Valančienė

Projekto DIALLS koordinatorė


TAMO lamalogo logo01 logo wbg emokykla logo 2 lm eduroam 3455 smm new LOGO Valančiaus vaikai Nuotolinio mokymo sistema logoImagine200 kepure STT  teise

Elektrėnų „Versmės“ gimnazija

Savivaldybės biudžetinė įstaiga

Saules g. 30, Elektrėnai 26121

Tel.: (8  528) 39616, (8 528) 39 618

El. p. gimnazija@versme.elektrenai.lm.lt

Įmonės kodas 190659268