Iš DIALLS dienoraščio

Ketvirtoje ir penktoje kultūrinio raštingumo pamokose mokiniai diskutavo apie  darnią plėtrą. Kas ta darni plėtra? Kaip siekti tvaresnio gyvenimo namuose ir mokykloje? Ar reikėtų uždrausti plastikinius butelius? Kokios problemos susijusios su gyventojų skaičiaus augimu ir kokios yra tos problemos pasekmės? Kas yra žaliosios miesto erdvės?   

Ketvirtoje pamokoje mokiniai rėmėsi betekste šveicaro Francesco Guistozzi paveikslėlių knyga “Permainos!” Knygos pradžioje pavaizduotą harmoningą idilišką žmogaus gyvenimą ant jūros kranto, greitai užgožia sklindantis iš miesto dangoraižių smogas ir užterštas vanduo.  Gyvenimo tvarumas tokiame mieste kelia abejonių: susimąstome, kiek saugus yra miesto plėtros ir gamtos pasaulio ryšys? Kokiomis priemonėmis toliau plėtoti ekonominį ir gyventojų augimą taip, kad būtų greičiau skatinama harmonija, o ne naikinamas gamtos pasaulis? Mokiniai sėkmingai atpažino ir suformulavo paveikslėliuose vaizduojamą temą, pateikė įdomių įžvalgų, turėjo minčių, sugebėjo išsakyti bei pagrįsti savo nuomonę. Mokiniai įdomiai, bet skirtingai traktavo spalvų reikšmę bei knygelės pabaigą. Diskusijos klausimas buvo “užkabinantis”-išgirdome daug problemų bei dar daugiau  sprendimo būdų, susijusių su gyventojų skaičiaus augimu. Visi vieningai sutarė, kad, jei žmonės būtų labiau išsilavinę, ši problema nebūtų tokia aktuali.                   

Penktoje pamokoje mokiniai pirmiausia  žiūrėjo švedų režisieriaus Guldies filmuką “Į žvejybą”, privertusį susimąstyti apie namus ir pragyvenimą. Kaip 21 amžiaus žmogus galėtų tenkinti savo poreikius, nedarydamas žalos gamtai? Ką AŠ galiu padaryti, siekdamas ekologinio  sąmoningumo?                                                                                                                                   Mokiniai kalbėjo apie atliekų rūšiavimą, daugkartinių gaminių naudojimą, cheminių medžiagų keitimą natūraliomis, gamtos išteklių tausojimą, žalių zonų puoselėjimą mieste. Jie diskutavo apie plastikinių butelių žalą, bandė rasti spendimo būdus. Pateiktame klausimyne mokiniai rado 3 neteisingus teiginius, kuriuos turėjo pagrįsti.                                                                                                                                                          

Artefaktų kūrimui laiko, deja, pristigo abiejose pamokose.

Mokiniai  sutiko, kad tokių švietėjiškų pamokų mokykloje galėtų būti daugiau, taip galėtume skatinti ir motyvuoti paauglius gyventi tvariau. Štai jų atsiliepimai apie pamokas.

Man patiko šios pamokos, nes visi kartu sprendėm problemas apie ekologiją. Apie taršą, apie rūšiavimą. (Liutauras 1d)

Šios pamokos moko kaip spręsti klimato kaitos problemas, paskatina jaunimą veikti.

Supratau tai, kad mūsų gamta labia stipriai teršiama ir jei mes norime kažką keisti, turime pradėti nuo savęs.

Labai įdomios pamokos. Sužinojau naujo apie ekologiją, užterštumą. Labai patiko. Padėjo labiau suprasti pasaulio problemas (Dovilė 1d)

Šios pamokos plečia žinias ir skatina saugoti gamtą.

Paruošė Daina Valančienė