Kategorija: DIALLS
DIALLS projektas tęsiasi…

2019 m. rugsėjį prasidėjo antrasis projekto etapas, kuriame mokytojos Daina Valančienė, Augutė Liutkevičienė ir Elvyra Kasperavičienė su 1-2 klasių mokiniais įgyvendina Kultūrinio Raštingumo Ugdymo Programą.

Programa susideda iš 10 užsiėmimų, kurių metu iš anksto parinktos betekstės paveikslėlių knygos ir bežodžiai filmukai paskatins diskusijas įvairiomis kultūrinėmis temomis, taip lavindamos mokinių dialogą ir argumentavimo įgūdžius. Užsiėmimų metu bus kuriami kultūriniai artefaktai (piešiniai, leporello ir kt. darbai), kuriais mokiniai dalinsis su savo bendraamžiais užsienyje. Šie kūrybiniai darbeliai bus eksponuojami Virtualioje Galerijoje, projekto tinklalapyje (https://dialls2020.eu/). Antruosius projekto metus vainikuos DIALLS 2020 pusiau virtuali mokinių konferencija. Bendradarbiaudami internete, mokiniai sukurs Mokinių Manifestą Kultūriniam Raštingumui.

DIALLS projekto organizatoriai kultūrinį raštingumą traktuoja kaip nacionalinės tapatybės ir kultūros suvokimą, kuris yra neatsiejamas nuo jautraus požiūrio į kitas kultūras. Todėl dialogas ir argumentavimas yra labai svarbūs kultūrinio raštingumo įgūdžių ugdymui. Kiekvienas bežodis tekstas (iš 150 atrinkti 45 tekstai) buvo susietas su kultūrinio raštingumo tema ir poteme, kurios pavaizduotos žemiau.

Dalls19 10

Programos užsiėmimai skirsis sudėtingumu, nes projektas siekia įtraukti mokinius į diskusijas trimis lygiais: a) savo klasėse; b) su kitomis klasėmis Lietuvoje (vadinamos sinchroninės pamokos); c) su kitų šalių, projekto partnerių, klasėmis (asinchroninės pamokos). Sinchroninės ir asinchroninės pamokos vyks, naudojant internetinę DIALLS platformą, kuri suteiks galimybę mokiniams bendrauti su kitų Lietuvos ir užsienio mokyklų  mokiniais.

Mūsų gimnazijoje  spalio pradžioje  jau vyko įžanginė ir pirmoji pamokos. Įžanginės pamokos metu mokiniai susipažino su projekto tikslais, tematika, sužinojo, kokios šalys dalyvauja projekte, kokia medžiaga bus naudojama diskusijų metu. Mokiniai grupelėmis kūrė pagrindines sėkmingos diskusijos taisykles, nes paskui visų  užsiėmimų metu reikės šių taisyklių laikytis.

Pirmos pamokos metu mokiniai žiūrėjo graikų bežodį filmuką „Svajonė gyventi“, kuris išsamiai pasakoja apie seno vyro, neturinčio namų ir prašančio išmaldos gatvėje, skausmą. Pamokos metu mokiniai diskutavo apie benamystę, svarstė benamystės ekonomines, psichologines priežastis, sprendė, kaip galima būtų padėti šiems likimo nuskriaustiems žmonėms, grupėmis kūrė kultūrinius artefaktus. Mokiniai aktyviai dalyvavo pamokose, naujas pamokos formatas jiems pasirodė įdomus ir naudingas.

Mokinių mintys apie pirmąsias pamokas ir ko jie tikisi iš DIALLS projekto:

Nulinė pamoka – viskas puiku, projektas sudomino, labai įdomi tema. Mokytoja viską gerai apibūdino, papasakojo. Pirma pamoka – filmukas, širdį spaudžiantis, mokytoja labai gerai atlieka savo darbą. Tiesiog nuostabi pamoka! Tikiuosi daugiau sužinoti apie diskusijas, nebijoti diskutuoti, bendrauti su naujais žmonėmis. (Pijus 1d)

Pamokas vertinu gerai, jos yra įdomios, įtraukiančios. Iš projekto tikiuosi išmokti diskutuoti ir bendrauti. Suprasti, kas vyksta pasaulyje. (Remigijus, 1d)

Per šias pamokas susipažinau su dar negirdėtu projektu. Tikiuosi sužinoti kažką naujo. Sužinoti, kaip padėti žmonėms ištikus nelaimei. Pakeisti požiūrį į įvairias situacijas. (Dovilė 1d)

Pirmosios pamokos man patiko, per nulinę pamoką supratau, kaip reikės dalyvauti pirmoje pamokoje, ir jaučiausi pasiruošusi. Iš projekto tikiuosi, kad išmoksiu aiškiau dėlioti mintis, aktyviai dalyvauti diskusijoje. (Kornelija, 1d)

Man šios dvi pamokos buvo labai naudingos. Aš tikiuosi gauti daug žinių dalyvaudamas projekte. (Arnas 1d)

Gerai vertinu pirmas pamokas, man patiko bendrauti ir sužinoti kiekvieno draugo nuomonę. Tikiuosi projekto metu geriau susipažinti su galimomis problemomis, mokytis jas spręsti, patobulinti bendravimo įgūdžius. (Neda, 1 d)

Pamokas vertinu gerai, man patiko darbas grupėse. Aš tikiuosi iš šio projekto išmokti nebijoti reikšti savo nuomonę ir pasitikėti savimi. (Patricija, 1d)

Pirmoji projekto pamoja buv labai neįprasta ir naujoviška, nes niekada neteko dalyvauti tokio pobūdžio pamokoje. Labai aptiko žiūrėti filmuką. Patiko įvairios diskusijos, užduotys. Tikiuosi iš projekto, kad jis išmokins mane diskutuoti, išreikšti savo nuomonę. (Laurynas D.1b)

Pirmoji projekto pamoka labai sudomino ir įtraukė.  Tokių projektų nebuvo progimnazijoje, todėl tai buvo nauja ir įdomu. Nesitikėjau, kad iš bežodžio filmuko, galima tiek daug suvokti Iš šio projekto tikiuosi dar daug įdomių ir įvairių pamokų. Manau, kad jis padės išmokti filosofuoti. (Rokas S.,1d)

Manau, kad šis projektas moko įsigilinti, empatiškai pažiūrėti į rimtas problemas, suprasti kenčiančius žmones, pagalvoti, kaip aš ir visi kiti gali padėti kenčiantiems.  (Lukas J.)

Man labai patiko ir gerą įspūdį paliko pirmoji pamoka. Buvo įdomu nagrinėti filmuką apie svarbią problemą pasaulyje – benamystę. Nors filmukas buvo bežodis, tačiau visi suprato temą ir aktyviai diskutavo. Tikiuosi nagrinėti daugiau tokių filmukų kitomis temomis.  (Markas M. )

Parengė  Daina Valančienė