Nuotolinis mokymas

Informuojame, kad nuo gruodžio 7 dienos 1-4 klasių mokiniai  mokosi nuotoliniu būdu.

Prašome sekti informaciją. Kviečiame laikytis padidinto saugumo!

Ugdomosios veiklos bus organizuojamos vadovaujantis Elektrėnų „Versmės“ gimnazijos ugdymo proceso organizavimo nuotoliniu mokymo būdu tvarkos aprašu ir Ugdymo proceso organizavimo nuotoliniu (sinchroniniu) mokymo būdu taisyklėmis.

Gimnazijos administracija

Robotikos entuziastai

XVIII amžiuje pasaulį išgąsdino garo mašina, XIX amžiuje žmones nustebino elektros lemputė, XX amžiuje į kasdienybę įsiveržė informacinės technologijos. XXI amžiaus iššūkiai – robotai, dirbtinis intelektas. Akivaizdu, kompiuterizacija vis stipriau veiks žmoniją. Planuojama, kad įvyks didžiulė profesijų kaita: mechaninį darbą keis robotai ir algoritmai, kurie pranoks žmones.

Pasauliui vis daugiau reikės žmonių, kurie ne tik naudosis technologijomis, bet ir jas kurs. Šiems iššūkiams ruošiasi ir mokyklos. Tenka apgailestauti, kad ima trūkti informacinių technologijų, gamtos mokslų, matematikos mokytojų, kad ne visi mokytojai suspėja kartu su išmaniosiomis technologijomis, tačiau džiugina tai, kad mokyklose yra mokytojų entuziastų, mokinių kūrėjų, kurie įgyvendina savo idėjas neformaliosios veiklos užsiėmimuose arba tiesiog po pamokų užsimiršta technologijų pasaulyje. Elektrėnų „Versmės“ gimnazijoje inovacijų entuziastas – mokytojas Henrikas Vaišvila, jo mokiniai – Nojus Uksas (3d klasė), Pijus Norušis (2c klasė), Ali Bayramov (1b klasė), Mantas Morkūnas (1a klasė), Artūras Česonis (1a klasė), Kristupas Želnia (1a klasė), Kernius Bačianskas (4c kalsė), Povilas Skučas (2c klasė).

Danutė Liutkevičienė

 

2017m. lapkritį mūsų gimnazija pasirašė bendradarbiavimo sutartį su VGTU nuotolinio ugdymo platformoje „Ateities inžinerija“. Šis projektas organizavo mokinių vasaros stovyklą, kurios metu mūsų gimnazijos komanda (Nojus Uksas, Pijus Norušis, Povilas Skučas) dalyvavo programoje „Bepiločių orlaivių technologijos“. Jos metu mokiniai projektavo ir kūrė bepilotį orlaivį, kuris gali gelbėti žmonių gyvybes, panaudojant kamerą jų paieškai, gali pranešti ieškomųjų buvimo tikslią vietą panaudojant GPS imtuvą ir gali numesti įvairius reikmenis (pvz. pirmosios pagalbos rinkinį, savaime išsipučiantį plaustą ir kt.) Tai gali būti naudojama įvairiose ekstremaliose situacijose ir aktyvaus turizmo srityje. Taip pat stovyklos metu išmoko pagrindinių aviacijos principų – aerodinamikos, variklių traukos jėgos, sparnų traukos jėgos – visa, kas yra reikalinga, jog orlaivis galėtų skristi ir pakelti daugiau svorio. Kad mokiniai neužmirštų įgytų žinių ir praktinių įgūdžių, stovyklos rengėjai padovanojo gimnazijos komandai bepilotį lėktuvą.

Susibūrusi inovacijų entuziastų komanda kiekvienais metais dalyvauja Vilnius Mini Maker Faire festivalyje. Ši šventė - tai pasaulinio Maker Faire dalis. Tai festivalis, skirtas mokslui, išradimams ir kūrybiškumui skatinti. Jis buria įvairaus amžiaus technologijų entuziastus, kūrėjus, švietėjus, mėgėjus, mokslo klubus, inžinierius, autorius ir menininkus, studentus ir moksleivius, kurie mugės metu dalinasi savo kūriniais ir žiniomis.

Šiemet mūsų gimnazijos komanda dalyvavo Vilniaus licėjaus organizuotose techninės kūrybos varžybose „TechHero“. Tai renginys, suburiantis pačius kūrybingiausius, inovatyviausius ir technologijomis besidominčius mokinius. Šiomis varžybomis siekiama populiarinti STEAM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, meno/dizaino ir matematikos sričių) dalykų mokymąsi ir ugdyti mokinių praktinius įgūdžius. Komandos praktiškai taikė tiksliųjų ir gamtos mokslų žinias - sprendė organizatorių paruoštą techninę užduotį bei iš duotų priemonių sukūrė savo sprendimo prototipą. Mūsų komanda sukūrė puikų prototipą ir buvo apdovanota vertingais prizais.

Kadangi „Robotikos laboratorijos“ populiarumas tarp mokinių nuolat auga, pradėjome ieškoti erdvesnių patalpų, kad galėtume projektuoti ir kurti didesnius ir sudėtingesnius darbus. Taip po truputį senosios metalo dirbtuvės gimnazijoje ėmė virsti inžinerijos laboratorija: atsirado keli dideli darbastaliai, stacionarūs kompiuteriai programavimui. Tačiau iki įkurtuvių dar toli - labai trūksta lentynų, stelažų, gero apšvietimo, darbo įrankių, o svarbiausia – šiuolaikinės įrangos (lazerinės pjaustyklės, ploterio, CNC staklyčių), be kurios neįmanoma žengti į priekį ir lygiaverčiai konkuruoti su kitomis mokyklomis, kurios šiais įrenginiais yra aprūpintos.

Mokytojas Henrikas Vaišvila

 

Kadangi man patinka dirbti kompiuteriu, tai patinka ir robotika. Tokia veikla užsiimu laisvalaikiu. Labai daug laiko šiai sričiai neskiriu. Esu vartotojas, tad naudojuosi tuo, kas sukurta. Žinoma, tenka tapti ir kūrėju. Ypač tada, kai nueinu į robotikos būrelį.

Kristupas Želnia

                      Man įdomu programuoti ir kurti įvairius prietaisus. Žodžiais negaliu paaiškinti, kodėl man tai įdomu. Mane žavi galimybė ne tik konstruoti, bet ir suprasti, kaip prietaisas veikia. Robotika perspektyvi: robotai pakeis kasdieninį žmogaus darbą. Reikia ruoštis tam, kad visiems reikės mokėti bendrauti su robotais kaip su žmonėmis. Jau yra pagaminta tokių robotų, su kuriais galima laisvai susikalbėti. Mokykloje turiu bendraminčių. Vienas iš jų – mokytojas Henrikas Vaišvila. Mūsų bendravimas kolegiškas: kartais jis man padeda, kartais aš jam. Bendradarbiaujame!

Ali Bayramov

Manau, kad robotai pakeis daugelį žmonių darbų, tačiau to nereikia baimintis. Ateityje visus darbuotojus, dirbančius nekvalifikuotą, automatizacijos reikalaujantį darbą, pakeis robotai, tačiau tuo pačiu atsiras daug aukštos kvalifikacijos reikalaujančių darbo vietų. Tai turėtų kelti mokslo rezultatus ir prisidėti prie žmonijos tobulėjimo. Mokiniams robotika yra įdomi, nes tai nauja, dar neatrasta sritis ir šviesus karjeros kelias, nes, savaime suprantama, kad šios srities specialistai bus labai paklausūs ateityje. Tiesa, yra sričių, kur robotai nepakeis žmonių. Tai mokytojų darbas. Nemanau, kad įmanoma suteikti gerą mokymosi kokybę be žmogiškojo kontakto.

Pijus Norušis

Robotiką aš suprantu kaip veiklą, kurią sudaro daugelis mokslo ir pramonės šakų, kelios iš jų - programavimas, mechatronika, logistika, bioinžinerija. Galima sakyti, kad tai ne tik mokslas, bet ir pomėgis arba įdomus mokslas. Man ši veikla įdomi tuo, kad galima sukurti mechanizmus, kurie palengvina žmonių gyvenimą arba gyvenimą padaro įdomesnį, žaismingesnį.

Mūsų gimnazijoje yra grupelė mokinių, kurie kartu su mokytoju Henriku Vaišvila domisi robotika ne tik kaip vartotojai, bet ir kaip kūrėjai. Džiaugiuosi kad gimnazijoje galima rasti bendraminčių. Jei ne mokytojas Henrikas Vaišvila, robotika nebūtų prieinama ir patraukli. Esame dalyvavę ne viename renginyje, kuriuos organizuoja universitetai, asociacijos ar įmonės. Dažnai lieku po pamokų, kur tobulinu savo projektus. Bendradarbiaudamas su mokytoju esu pavertęs žaislus į robotus. Kartu sukonstravome 3D spausdintuvą, gilinomės į elektroniką. Turime ir planų. Pavyzdžiui, automatizuotas programuojamas mokyklinis skambutis. Svajojame sukonstruoti įrenginį, kuris padėtų sukioti ir stumdyti vaizdo kamerą, kad filmavimo procesas būtų ne tik lengvesnis, bet ir kokybiškesnis.

Inovacijomis domiuosi kiekvieną dieną – kasdien sužinau ką nors nauja. Daug dėmesio skiriu ir programavimui – vis mokausi naujų programavimo kalbų. Programavimas ir robotika man yra hobis. Tenka apgailestauti, kad robotika užsiimu vis mažiau, nes tai labai brangus pomėgis. Galvoju, kad mano profesija bus susijusi su robotika. Dirbti robotikos srityje aš tikrai norėčiau. Anksčiau galvojau apie mechatronikos studijas, tačiau turiu daug fizikos ir chemijos spragų. Šiuo metu geriausiai sekasi programavimas, todėl planuoju studijuoti programų inžineriją.

Nojus Uksas


TAMO lamalogo logo01 logo wbg emokykla logo 2 lm eduroam 3455 smm new LOGO Valančiaus vaikai Nuotolinio mokymo sistema logoImagine200 kepure STT  teise