Kaip ugdyti jauną žmogų, patarimų galima rasti „Tautinės mokyklos“ koncepcijoje, „Geros mokyklos“ koncepcijoje. Tinkamo kelio ieškota dešimtmečius, šimtmečius, tūkstantmečius... Ugdymas – sunkus procesas. Be to, rezultatų dažnai sulaukiame tik po kelių dešimtmečių.

 

Anot filosofo Antano Maceinos, „Ugdymas iš esmės yra toks veikimas, kurio objektas yra žmogus, kaip asmuo. Giliausia savo prigimtimi jis liečia ne vieną kurią žmogaus galią, ne žmogaus būtybės periferiją, bet visą žmogų. Pedagoginis aktas visados yra visuotinis. Pedagoginė kūryba yra pirmutinė, kuri laukinę mūsų prigimtį prijaukina, sušvelnina ir sukultūrina; kuri grąžina žmogų iš barbariško padėjimo į paliktas kūrybos sritis; kuri išvaduoja žmogų iš klaidingos vienybės su gamtiniu pasauliu ir parengia sąlygas aukštesniems gyvenimo laipsniams: dorai ir malonei.“

Tinkamo kelio ugdymo procese ieško ne tik filosofai, bet mokytojai, mokiniai. Keletas pastarųjų savaičių mokyklose – vertybių išbandymas, tiesos ieškojimas, klausimų kėlimas. Ko mokome jauną žmogų? Kokia yra šiandieninė mokykla?

Atsakymus pateikia Elektrėnų „Versmės“ gimnazijos mokiniai Kristina Manomaitytė, Lineta Kuzmenkovaitė, Deivydas Rokas Stančikas.

***

Iš tikrųjų dabar turėčiau būti namuose, sėdėti prie stalo ir daryti namų darbus, ruoštis egzaminams ir galvoti apie savo gyvenimo kelią, tikslus, svajones... Bet šiandien aš stoviu čia, nes jaučiuosi labai neramiai. Kodėl gi? Užduodu sau šį klausimą...

O atsakymas į jį, pasirodo, yra labai paprastas - turime rūpesčių šeimoje. Mokykla yra bendruomenė, antra šeima, kurią sudaro ne tik mokytojai, bet ir mokiniai. Šiandien mokytojai susirūpinę, streikuoja ir suprantu – tikrai ne iš gero gyvenimo. Kadangi mane auklėjo, mokė, kad mylėčiau, palaikyčiau ir gerbčiau savo artimą žmogų, todėl aš šiandien čia ir esu – būti kartu.

Dauguma jūsų, Mokytojai, esate mūsų pavyzdžiai, ugdytojai, ruošiate mus gyvenimui, formuojate mūsų asmenybes, pasaulėžiūrą. Jūsų dėka esame išsilavinusi, pilietiška ir brandi šios visuomenės dalis. Šiandien mes visi kartu laikome pilietiškumo egzaminą ne tik teoriškai, bet ir praktiškai.

Žiūriu į minią ir suprantu, kad ne ginklais mes esame stiprūs, o protingų ir mąstančių žmonių skaičiais. Ačiū jums už viską, ką dėl mūsų darote – mūsų daug ir mes su jumis.

Kristina Manomaitytė, 4c klasės mokinė.

Ši kalba buvo pasakyta protesto akcijoje „Paskutinis skambutis“

2018 metų gruodžio 9 dieną

***

Iš mokytojo išmokstama pozityvumo. Išmokstama nebijoti juokauti, ironizuoti. Mokytojas mus moko sakyti tai, ką galvoji. Moko sakyti tiesą ir skatina kovoti už teisybę. Mokytojas dalina vertingus patarimus, reikalui esant padrąsina. Su mokytoju gali kalbėti atvirai įvairiomis temomis.

Aš žinau, kad bet kokiu klausimu galiu kreiptis į savo mokytoją, kaip į gerą ir ištikimą draugą.

Lineta Kuzmenkovaitė, 3d klasė

***

Pamokos metu mano mokytoja pagelbėja suprasti kūrinio prasmę. Kartu su mokytoja perskaitytas kūrinys įgyja naujų spalvų, atveria naujų prasmių. Mokytoja užkrečia teigiama energija. Literatūros pamokos praeina ne tik prasmingai, bet ir greitai. Netgi sudėtingiausi kūriniai, kaip antai „Faustas“, „Skirgaila“, kartu su mokytoja tampa aiškūs ir įdomūs.

Bet mokytojas – ne tik žinių davėjas. Labai dažnai mokytojas moko gyvenimo. Būtent pamokose supratau, kad pasiaukojimas vardan kitų ar vardan idėjos yra didžiulė vertybė.

Laukiu šv. Kalėdų, nes prieš šv. Kalėdas gimnazijos bendruomenė susiburs „Kalėdų alėjoje“. Šis renginys – gyvenimo pamoka, kad reikia užjausti artimą ir padėti šalia esančiam.

Deivydas Rokas Stančikas, 4d klasė

TAMO lamalogo logo01 logo wbg emokykla logo 2 LITNET LT soninis MOKYKLOMS eduroam  LOGO Valančiaus vaikai Nuotolinio mokymo sistema logoImagine200 kepure STT  teise