Kategorija: Mes galim

Martynas Narkauskas – Elektrėnų „Versmės“ gimnazijos 4b klasės mokinys, abiturientas, kuris, anot klasės draugų, labai įdomus, linksmas, išradingas. Jo klasės auklėtoja Ramunė Šarapienė pabrėžia, kad Martynas labai užsispyręs. Ši savybė, kai Martynas imasi patinkančios veiklos, jam labai padeda gyventi įdomiai ir prasmingai. Paklausėme Martyno, kaip sekasi suderinti mokslą ir pomėgius. Pašnekinome ir Martyno sesę Mortą bei mokytoją Henriką Vaišvilą.

 

I.

Mano nuomone, mokykloje reikėtų kuo daugiau praktinės veiklos: reiktų mokytis to, ko tikrai reikės vėlesniame gyvenime, o nebus pamiršta palikus mokyklos suolą. Sakyčiau, būtų naudinga mokomuosius dalykus pasirinkti ne 11 klasėje, o anksčiau. Tai būtų rizikinga, bet būtų naudinga!

Labai svarbu rasti įdomios veiklos. Mano pomėgiai - važinėjimas vienaračiu, slidinėjimas snieglente, filmų kūrimas. Mokslo laikas man dažniausiai pasibaigia tik išėjus iš mokyklos, namie mokytojų paskirtiems darbams laiko skiriu minimaliai - gal tik kokias dvi valandas per mėnesį. Šiuo metu svarbiausia veikla laikau filmavimą, nes tikiuosi, kad šis pomėgis kada nors bus mano darbas.

Veikti mane įkvepia Casey Neistat žodžiai: „Daryk tai, ko negali“. Be konteksto tai skamba keistokai, bet iš esmės šia fraze spjaunama į aplinkinių nuomonę, kad tam tikrų užsibrėžtų tikslų neįmanoma pasiekti. Pavyzdžiui, padirbėjau 15 dienų Dubajuje: darbas mane surado, o ne aš jo ieškojau (darbdaviams patiko video su vienaračiu, kuriuos skelbiu socialiniame tinkle Instagram).

Martynas Narkauskas

II.

Martynas visą vaikystę ieškojo savęs: nuo dailės iki šaudymo, nuo sporto iki meno. Vieną dieną sendaikčių turguje pamatė vienaratį. Nuo tada jo hobis – vienaratis! Tai sulaukė įvairių žmonių reakcijų: vieni prašė pabandyti pasivažinėti, kiti išsižioję stebėdavo jį, treti įsiminė kaip vaikiną su vienu ratu. Gyvendamas mažame mieste niekur nepabėgsi nuo dėmesio.

Daugelis galvoja, kad vienaratis yra skirtas tik klounams ar cirko artistams, bet stebėdama, kaip Martynas treniruojasi jau penktus metus, galiu pasakyti, kad tai yra nerealiai sunkus sportas. Martynas krito, kėlėsi, augo, judėjo į priekį. Vasarą Martynas netgi mokė vaikus važinėti vienaračiu!

Metams bėgant mano brolis susidomėjo ir filmavimu bei puikiai suderino du hobius: važinėja vienaračiu ir filmuoja, paskui dalijasi filmuota medžiaga internete. Taip Martynas su vienaračiu gavo pakvietimą pasirodyti Dubajuje, kur įgijo patirties, atrado naujų pažinčių bei patyrimų.

Tai toks ir yra mano brolis Martynas - šiek tiek neformalus, bet labai unikalus ir savitai žiūrintis į į pasaulį.

Morta Narkauskaitė

 

III.

Su Martynu bendradarbiauju technologijų ir filmų kūrimo pamokose. Labiausiai įsimintina veikla - 2017 m. birželis, kai keletas mūsų gimnazijos mokinių dalyvavo Kauno moksleivių techninės kūrybos centro organizuotoje tarptautinėje kūrybinėje stovykloje „Stop frame 2017“. Čia susirinko per šimtą mokinių, studentų ir jų kuratorių, mokytojų iš Lietuvos, Estijos, Rusijos, Ukrainos, besidominčių audiovizualiniu menu. Šiame tarptautiniame medijų ir fotografijos filmų festivalyje paskelbtame konkurse „Mano kinas“ Martynas pristatė sukurtą trumpametražį filmą „Fu...“ https://www.youtube.com/watch?v=6hzHGGSMs_0, kuris laimėjo I vietą foto filmų nominacijoje.

Elektrėnų „Versmės“ gimnazijoje 2017 metais buvo vykdomas Moving Cinema dirbtuvių projektas, kurio metu filmų kūrimu besidomintys mokiniai, vadovaujami režisierės Jūratės Samulionytės, sukūrė dokumentinį filmą apie mūsų krašto tautodailininkę Oną Petronaitienę. Ir šioje veikloje Martynas buvo labai aktyvus! Martynas dalyvavo LR konkurencijos tarybos paskelbtame konkurse apie teisingą konkurenciją, kur pristatė filmuką „Konkurencija“ https://www.youtube.com/watch?v=UVpsq9MArLw.

Prieš keletą savaičių, bendradarbiaudami su Lietuvos kino centru, gimnazijos mokiniams organizavome kūrybines kino dirbtuves, kurias vedė profesionalūs kino režisieriai Maratas Sargsyanas ir Andrius Blaževičius. Martyno suburta grupė kūrė vaidybinį filmuką apie knygnešį „Knygos - tai mes“. Jeigu Martynui sunkiau sekasi kurti vaidybinių filmų scenarijus, tai savo kelionių video apybraižas kuria labai entuziastingai: valdo video montažo programas, išbando įvairius filmavimo būdus ir techniką. Čia juntamas ir tėvelių palaikymas. Žinoma, Martynas ir pats stengiasi prasimanyti: pavyzdžiui, veiksmo kameras jam pavyko gauti iš vienos kinų įmonės už nufilmuotą ir pateiktą jai reklaminį filmuką.Filmuoti gali kiekvienas, bet filmuoti ir vaizdu papasakoti istoriją, kuri sudomintų žiūrovą, gali tik tie, kurie turi laisvą mintį, mąsto nešabloniškai, nuolat ieško, daug dirba su kamera, montažu. Linkiu Martynui ir toliau drąsiai eksperimentuoti, ieškoti savo terpės filmų kūrėjų pasaulyje!

Mokytojas Henrikas Vaišvila