Pirmų klasių mokiniai dalyvavo netradicinėse integruotose lietuvių kalbos, menų, pilietiškumo pagrindų pamokose „Pasišnekučiuodami per Lietuvą“.

Kiekvienos klasės komandos analizavo medžiagą apie lietuvių tarmes, skaitė tarminius tekstus, klausė tarmiškai atliekamų dainų, analizavo regioninį tautinio kostiumo savitumą ir kt. Šias užduotis, kaip namų darbus, turėjo atlikti iki netradicinės pamokos, kuri vyko gimnazijos bibliotekoje. O bibliotekoje mokiniai, lydimi žemaitiškai kalbančios psichologės Rūtos Baleišienės, dzūkiškai kalbančios anglų kalbos mokytojos Romos Važgėlienės, muzikos mokytojos Rūtos Vaičekonytės – Chveduk  atliekamos panevėžietiškos dainos, pasišnekučiuodami keliavo per Lietuvą: atsakė į klausimus apie lietuvių tarmes, sudarė tarmių medį, žemėlapį. Tai, ką komandos išmoko netradicinėje pamokoje, pristatė sugrįžę į klases.

Vieniems sekėsi labai gerai, kitiems buvo įdomu, treti suprato, kad tarmės – tai lobis.

„Daugiausiai kalbama bendrine kalba, todėl tarmės nyksta. Tarmes svarbu išsaugoti, nes tarmės – Lietuvos tautinis ir kultūrinis paveldas“ (1a klasės komanda).

„Tarmės nykstantis lietuvių išskirtinumas. Kad geriau pažintum žmones ir labiau suprastum savo tautą, būtina išsaugoti tarmes“ (1c klasės komanda).

„Norint išsaugoti tautiškumą, geriau pažinti istoriją, svarbu mokėti kalbėti tarmiškai ar bent žinoti apie tarmes“ (1b klasės komanda).

 „Išsaugoti tarmes, patarmes svarbu todėl, kad išliktume ypatingi, saviti, išskirtiniai“ (1e klasės komanda).

Danutė Liutkevičienė

Marytė Kuzmenkovienė

TAMO lamalogo logo01 logo wbg emokykla logo 2 LITNET LT soninis MOKYKLOMS eduroam  LOGO Valančiaus vaikai Nuotolinio mokymo sistema logoImagine200 kepure STT  teise