Kviečiu į šiuolaikinių menų pamokas!

Paskelbus visuotinį karantiną Lietuvoje, visose ugdymo įstaigose vyksta darbas nuotoliniu būdu. Elektrėnų ,,Versmės” gimnazijoje šiuolaikinių menų pamokos taip pat vyksta nuotoliniu būdu.

Noriu apžvelgti, kaip mums sekasi. Pirmiausiai paruošiau skaidres „Koliažas“ ir jas išsiunčiau mokiniams. Skaidrėse paaiškinau koliažo sąvoką, papasakojau koliažo atsiradimo istoriją, įkėliau įvairių menininkų darbų pavyzdžių, atliktų skirtingomis technikomis.

Koliažas - paveikslėlis, sudarytas sulipdžius keletą paveikslėlių. Koliažo pavadinimą sugalvojo dailininkai kubistai Ž. Brakas ir P. Pikaso. Ch. Griso, Ž. Brako, P.Pikaso paveiksluose pradėjo atsirasti laikraščių, drabužių skiaučių, afišų gabaliukų ir kitų medžiagų. Kiek vėliau ši technika buvo naudota dadaistų, siurrealistų, popmenininkų, tačiau savo populiarumo ji neprarado ir postmodernizmo epochoje. Tikroji koliažo istorija vis dėlto prasidėjo dvidešimtame amžiuje.

Mokiniai, gavę užduotį, dalinosi savo mintimis, rašė elektroninius laiškus, kartu diskutavome, individualiai aptarėme darbo eigą. Mokiniai fotografavo ir siuntė atliktus koliažus, pristatė savo darbo idėją, aprašė darbo procesą bei nurodė naudotas medžiagas. Džiaugiuosi sulaukusi labai įdomių ir kūrybiškų darbų, kurias norėčiau su Jumis pasidalinti.

Darbas iš namų turi pliusų ir minusų. Nematai mokinio akių, negali paklausti, ar suprato temą. Pamokai vykstant klasėje, mokytoja gali stebėti kūrybinį procesą. Dirbant klasėje atsiranda kūrybinė atmosfera, kuri įtraukia ir nenorintį kurti mokinį. Tačiau namuose vaikas mėgaujasi kūryba, kuria tada, kai jį aplanko meno mūza. Tai tampa relaksacinėmis valandėlėmis, kurios padeda atsipalaiduoti, pabėgti nuo rūpesčių. Namuose gausu įvairių medžiagų, priemonių, todėl daug lengviau sukurti įdomesnius darbus.

 

Šiuolaikinių menų mokytoja Rasa Marcinkevičienė

„Liūdna pasaka su gera pabaiga“

Pasirinkau banalią, bet aktualią visam pasauliui temą - gamtos saugojimas. Niekam ne paslaptis, kad žmogus naikina gamtą. Pasėkmes matome jau dabar. Visi žino, kad tirpsta ledynai, susidaro šiukšlių salos, vyksta globalinis atšilimas, nyksta gyvūnų ir augalų rūšys. Kartais net kyla klausimas, ar išliks po gero šimto metų paprasčiausios žibutės ar žvirbliai? Kol dar yra laiko, turime keisti situaciją. Tikiuosi, ateityje atsiras daugiau išradimų, kurie padės sustabdyti gamtos nykimą.

Šiam darbui naudojau laikraštį, žirkles ir pieštukinius klijus. Peržiūrėjau senus laikraščius ir nutariau, kokia tema kursiu. Iškirpau patikusius ir tikusius temai paveikslėlius ir priklijavau juos prie A4 formato lapo.

Anastasija Digtiariova, 1a klasė

 

Heiteriai

Šiandieninės problemos išryškėja tarp jaunimo, pavyzdžiui, heiterių kasdienybėje. Heiteriai - tai žmonės, nuolat stumiantys  (apkalbantys, priekabiaujantys) ant kitų, kalbantys nešvankius žodžius, nuolat viską neigiantys. Koliažą dariau iš žurnalų, kuriuos turėjau namie.

Urtė Bružaitė, 1a klasė

 

Apelsinų skiltelės

Valgant apelsiną kilo idėja atvaizduoti jį koliažo technika. Medžiagos - klijai, laikraštis, akriliniai dažai, popieriaus lapas.

Dileta Beraišytė, 2c klasė

 

Saldumo perteklius

Idėja yra ta, kad mergina serga bulimija. Ji visada mato tik saldumynus, kuriems negali atsispirti.

Naudojau žurnalo nuotraukas, vieną kartono lapą ir klijus. Atlikau darbą iškirpdama iš žurnalo paveikslėlius ir klijuodama juos ant kartono.

Urtė Marija Kochanskaitė, 1a klasė

 

Gyvenimo prasmės ieškojimas

Idėja susijusi su gyvenimu ir mistika. Pasitaiko, kad žmonės atsakymų į rūpimus klausimus ieško neįprastu būdu – t.y. būrėjų, chiromantų pagalba. Darbui naudojau pieštukinius klijus, žurnalų iškarpas ir juosteles. Darbas atliktas karpymo ir klijavimo būdu, dėliojant iškarpytus paveikslėlius.

Kornelijus Zacharovas, 1a klasė

 

Pavasaris

Idėja sukurti tokį koliažą kilo laukiant šilto pavasario. Darbui naudojau raudoną kartoną, žurnalą, žirkles, spalvinimo knygą, spalvotų pieštukų drožles, klijus ir žirkles. Formuodama popierines iškarpas ir klijuodama jas ant kartojo namuose susikūriau pavasarinę nuotaiką!

Urtė Bartkevičiūtė, 1a klasė